Sliplet ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du, ved en berettiget reklamation, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Sliplet ApS i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har opdaget manglen, ske til Sliplet ApS inden rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget og er det nødvendigt at vi får den defekte vare retur, sender vi dig normalt en GLS returlabel på mail.
Skulle det imidlertid vise sig at produktet ikke er dækket under reklamationsretten, eller at det ikke er fejlbehæftet, skal du selv betale for forsendelsen til os, samt retur til dig.
Der kan forekomme et testgebyr på 250 DKK pr. halve time inkl. moms, dog maks. 500 DKK inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Sliplet ApS, eller der ikke findes grund for at efterkomme reklamationskravet i øvrigt.
Visse producenter opkræver altid testgebyr, såfremt produktet ikke er fejlbehæftet i forhold til reklamationsretten. Dette gælder blandt andet Kenwood, Delonghi & Braun der opkræver mindst 400 DKK i gebyr.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Ovenstående er kun gældende for privatkøb.