Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) - gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder mm.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som privatkunde.
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn og/eller adresse som faktureringsadresse, anses du for at være en erhvervskunde. Dette gælder uanset den valgte kundetype.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere
forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om
en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb, ligesom eventuelt samkøbs rabat, mængderabat og lignende fratrækkes, da købet ikke længere lever op til betingelsen for at opnå rabatten, og du vil derfor ikke længere have krav på værdien af denne.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, hvorefter du har 14 dage til at returnere varen.
Meddelelsen kan gives til sliplet@sliplet.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
For at gøre behandlingstiden kortere, kan du vælge at benytte vores fortrydelsesformular og sende med retur med varen. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og her.
Du kan også bruge standardfortrydelsesformularen som du finder i bunden af disse betingelser.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Vælger du at fortryde ved at nægte modtagelse eller ikke at afhente pakken i pakkeshoppen bliver der fratrukket den reelle returforsendelse fra tilbagebetalingen.
Ønsker du at annullere en bestilling, der endnu ikke er afsendt, beder vi dig ringe til os hurtigst muligt.
Når bestillingen først er ekspederet, skal du selv betale for returforsendelsen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har
meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med
tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det være sig eks. støvsugerslanger og ledning i metermål.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Det gælder f.eks tandbørstehoveder, shaverskær og vandfiltre. Denne type varer kan ikke sælges som brugte.
- Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser, computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad
der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre
ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden
leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig
forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget
meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da
har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Sliplet ApS
Knud Bro Alle 7G
3660 Stenløse
Vi modtager ikke vare retur UFRANCO eller uden omdeling.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på
ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Ønsker du at fortryde købet af en ikke afhentet vare (GLS pakkeshop) eller har du nægtet modtagelse af samme grund. Refundere vi købsbeløbet, fratrukket de reelle returomkostningen, som afhænger af vægt og størrelse på forsendelsen.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes
udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du kan købe billig returfragt - her
Husk at du selv har ansvaret for at varen er forsvarligt indpakket, også når du har købt en label hos os.
Skulle varen gå i stykker under forsendelse, dækker GLS, såfremt at den er forsvarligt emballeret.
Vi anbefaler at du altid sender varen retur som pakke og ikke med frimærker.
Bemærk venligst at DAO ikke leverer pakker til erhvervsadresser (okt. 2024)
Vi anbefaler at du bruger GLS.
Ovenstående returregler/returret gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.